Geen producten (0)
Geen producten (0)
 

Ik ben opgelicht

€ 0,00
Op voorraad
Omschrijving

13 juni 2018

 

Ik ben opgelicht en o o o wat voel ik me oliedom.

En eigenlijk is dat nergens voor nodig, want wat zijn die mensen, die andere mensen oplichten gewiekst, slim en doortastend. Maar voor diegene die het overkomt is het erg lastig om te zeggen: "Ik ben opgelicht". Ik heb het al eens vaker meegemaakt, opgelicht via de telefoon, internetoplichting, zeg het maar en ik heb het al eens meegemaakt....

Ik geloof dat ik er steeds beter in word. Opgelicht worden. En of dat nu een goed teken is... De eerste keer speelde zich af vorig jaar via marktplaats. Internetoplichting noemen ze dat. We kochten een paar leuke spellen voor de PS4 voor de vrejaardag van onze zoon. Adres uitgewisseld en de afspraak gemaakt om ze op te halen in Rotterdam. Omdat we wel een heel druk weekend hadden, toch maar besloten om het geld over te maken en de boel te laten verzenden. Nou je raadt het al. Mevr zou doorgeven dat ze de spellen op de bus had gedaan. De volgende dag niks gehoord dus maar even gemaild, er waren allerlei excuses dat het niet gelukt was. Mijn onderbuik gevoel begon al wat te protesteren (dat dan weer wel, maar ja te laat natuurlijk). Mijn man was nog wat beter gelovig op dat moment en dacht dat het allemaal wel goed zou komen. Niet dus. Na uitgebreid onderzoek te hebben verricht en telefoontjes gepleegd te hebben met de onderbuurvrouw van mevr., de politie ingeschakeld. Ik kon naam, adres en pasfoto overhandigen maar tot mijn grote verbazing konden ze daar niks mee. Ik weet niet hoor... De spellen hebben we overigens nooit gekregen en de bank mocht vanwege privacyredenen het geld ook niet retour storten. Al met al werd het dus toch een dure verjaardag. Onze zoon is echter niet minder blij met zijn spellen, die we later alsnog nieuw konden aanschaffen. Voor ons geen spellen meer via marktplaats. 

Ik schreef al eerder dat ik er steeds beter in word, opgelicht worden. De tweede keer speelde zich vorige week af. Wanneer je een KVK nummer hebt, word je regelmatig gebeld door allerlei instanties. Zo ook vorige week. Ik werd gebeld door een vriendelijke mevr die vertelde dat onze energie rekening wel wat naar beneden kon en dat zij dat kon regelen. Toen had er bij mij al een lichtje moeten gaan branden, maar hé ik ga nog steeds uit van het goede van de mens. (Net als die keer toen we in Parijs waren en er een knappe jonge fransman in een keurig pak ons hotel binnenstapte en op een aardige manier "bonjour" wenste, om er vervolgens met de rugzak van de reisleidster vandoor te gaan, die net gevuld was met als ons excursiegeld! Dat doe je toch niet?) Maar goed terug naar het callcentrum. Die mevr vertelde mij dat we bij de oude leverancier konden blijven tegen lagere tarieven enz. Ik hoefde alleen maar even op het groene knopje te drukken en klaar was alles. Het rekeningnummer dat ik had doorgegeven (DOM DOM DOM!) diende alleen maar als teruggave van het geveel betaalde maandbedrag. Uiteindelijk heb ik nooit een contract gezien, maar bleek wel dat alles in werking was gezet dat mijn contract bij de huidige leverancier werd opgezegd (dat we net hadden verlengd, lees: dus een hoge boete vanwege het vroegtijdig afzeggen) en dat wij via een ander bedrijf onze energie geleverd kregen! Ook nog een bekend bedrijf overigens. Na veel telefoontjes met dat bedrijf hebben we maandagavond de boel toch kosteloos kunnen annuleren. Dit duurt een aantal dagen voordat we daar een bevestiging van hebben. Ik ga er nu maar vanuit dat het allemaal goed geregeld is. Maar jeminee, wat hebben we een vervelend weekend gehad! Ik voelde me natuurlijk oliedom, mijn man dacht er denk ik ook zo over, hoewel hij dat ontkende, was vooral boos om de manier waarop we er waren ingeluisd. Dat er mensen zijn die zo met andere mensen omgaan!

Ik doe daar niet aan mee!

Mocht je in onze webshop iets leuks zien en besluiten om het te bestellen dan krijg je direct een bevestiging dat jouw bestelling verwerkt wordt en  dat er betaald is. Wanneer wij jouw bestelling op de bus doen, krijg je dat bevestigd via de mail zodat je precies op de hoogte wordt gehouden van jouw brievenbuscadeautjes. Indien het bestelde artikel niet aan jouw verwachtingen voldoet dan kun je dat laten weten door even een mail te sturen naar kleinegeschenkjes@gmail.com. Samen kijken we naar een oplossing. Wij zijn pas tevreden wanneer jij dat bent!

Bij ons krijg je tenminste niet dat gevoel van ik ben opgelicht!

 

Ook interessant

€ 2,95

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.